Couch blogging


Guest Post scris de Sabina Ionescu

Ma batea gandul de ceva vreme sa incep un blog. Ma gandeam cu entuziasm la layout, la ce o sa scriu in primul post, cum o sa se numeasca – Mistificari justificate – si pe cine pun in blogroll.

Pe de alta parte imi dadeam seama ca o sa imi ia din timp, o sa astept cu nerabdare fiecare comentariu, o sa ma preocupe intr-un mod frivol traficul si in final o sa ajunga sa ma intereseze topurile. Netul e deja populat cu blogurile altora, eu va trebui sa ma zbat sa atrag oameni la mine pe blog, sa fac spam masiv pe Twitter, brusc nu mi se mai parea amuzant.

Asa mi-a venit ideea care urma sa imbine dorinta de a scrie cu lipsa grijilor pentru tot ce inseamna partea administrativa. Am numit aceasta noua activitate couch blogging pentru ca ea consta in a fi gazduit pe blogurile altora, exact cum se intampla atunci cand faci couch surfing. Ceea ce cititi acum este un exemplu al acestei practici, mai exact al doilea text pe care il public.

3 pasi pentru a face couch blogging:

1. Te pui pe scris

2. Te gandesti pe ce blog s-ar potrivi cel mai bine textul tau

3. Convingi un blogger sa-ti gazduiasca postul

Avantajul e ca ideile tale vor ajunge la oameni pasionati de aceleasi lucruri. In functie de subiectul despre care scrii, iti alegi unde sa-ti publici ideile. Daca vrei sa scrii despre sarmale, apari pe un blog de food, daca vrei sa povesteti despre vacante te duci la un blog de travelling. Primul articol scris de mine a fost despre un workshop de la Ronewmedia si a fost postat de Titus care face uneori live blogging de la evenimente.

Couch bloggingul rupe monotonia. Analogia cu couch surfing-ul e ilustrativa: de ce sa stai singur acasa, cand poti sa-i primesti pe altii in vizita, sa-ti tina companie. Majoritatea oamenilor zic da, trebuie doar sa ii rogi.

Nu stiu daca exista deja practicieni sau teoreticieni ai acestui mod de a face blogging, nu am vrut sa-i caut. Exista, bineinteles, guest postingul care este mai degraba o exceptie; in general lumea isi publica articolele pe propriul blog.

––––––-

De ce Traiu? In perioada in care tatonam cu ideea unui blog doar al meu, Traiu, cu care impart afinitati scriitoricesti si muzicale, m-a incurajat prompt. Ulterior, l-am rugat sa imi gazduiasca postul si a zis da fara macar sa stie despre ce am de gand sa scriu. Ii multumesc cu ocazia asta lui si cititorilor blogului lui. Acest articol va fi probabil cel mai des folosit ca referinta atunci cand voi cere gazduire pe alte bloguri.

  1. 15 Noiembrie 2010

Lasă un răspuns

